هشدار؛ احتمال شیوع طاعون و بیماری های عفونی در بم

کارشناسان هشدار می دهند که احتمال شیوع طاعون و بیماری های عفونی در بم با توجه به کمبود شدید امکانات امدادرسانی به زلزله زدگان افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار اعزامی  خبرگزاری مهر زلزله  زدگان این  حادثه در شرایط بدی به سر می برند و در حالی که تا ساعت سه بعد از ظهر دیروزکمتر  نیروی امدادی و امکانات فنی برای کمک به آسیب دیدگان وجود داشت ، ترافیک شدید اجازه رفت و آمد خودروها و کمک به موقع  به آسیب دیدگان را نمی داد و مردم شهر بم و بازماندگان آنها با دست خالی و بدون داشتن امکانات و ابزار لازم مشغول یافتن جسدعزیزان خود بودند .

 این گزارش می افزاید : از بعد از ظهر دیروز بتدریج بزرگراه منتهی به بم شاهد حضور نیروهای امدادگر و لودر و امکانات فنی دیگر بود و تعدادی نیروی امدادگر در سطح شهر دیده شد و آنها  به صورت پراکنده و نامنظم باوسایل اولیه و تعداد معدودی لودر و بیل  مکانیکی به کمک آسیب دیدگان شتافتند ، اما تعداد آنها نسبت به حجم حادثه  و ابعاد گسترده آن بسیار ناچیز بود و تنها به افرادی که سر خیابانها و گذرهای اصلی بودند امداد رسانی می شد.

 همچنین  در حال حاضر  تدفین  قربانیان زلزله بم با مشکلات فراوان همراه است  و نیرو  و تجهیزات  کافی برای غسل و کفن آنان وجود ندارد و فقط با همکاری بازماندگان و نزدیکان آنها در گورهای جمعی و پس از مسح تیمم به خاک سپرده می شوند .

تعداد زیادی از قربانیان حادثه هنوز شناسایی نشده اند و عده بسیاری از آنان هنوز بر روی زمین مانده اند ، آمبولانس و تجهیزات بهداشتی به شدت کم است و امکان شیوع بیماری های طاعون و بیماری های عفونی هر لحظه بیشتر می شود ،  اگرچه سرمای هوا اندکی از کمبودهای بهداشتی را جیران می کند اما بازماندگان زلزله در شرایط بسیار بد بهداشتی به سر می برند.

 بر اساس این گزارش  به دلیل نبود آمبولانس جنازه های قربانیان با خودروهای شخصی پراید و پیکان به سمت بهشت زهرای بم  هدایت می شوند و برای شست و شو و کفن ودفن آنان نبود نیرو یدی و امکانات بهداشتی کاملامحسوس است .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد